A) FŐKATEGÓRIA - SZEKTOROK SZERINTI BONTÁS
Iparági szektorok szerinti bontásban zajlik, ezért az egyes kommunikációs csatornákon futott (például nyomtatott lap, weboldal és mobilapplikáció) tartalommarketing aktivitások csatornánként is nevezhetők. Ebbe a kategóriába az integrált, hosszútávú, stratégiai megközelítésű tartalommarketing megoldásokat várjuk.
B) FŐKATEGÓRIA - ESZKÖZÖK ÉS CSATORNÁK SZERINTI BONTÁS
Ide az alkalmazott eszközök és csatornák (pl. médiatípus) szerinti bontásban lehet nevezni a hosszútávú tartalommarketing megoldásokat, a többcsatornás, több eszközön, illetve médiatípusban futó kampányok nevezéseit értelemszerűen az integrált alkategóriába várjuk.
A márkamédia olyan saját média, amit a vállalat márkaépítési céllal hoz létre. Nem tekinthetők tehát márkamédiának a kiadó vállalatok által működtetett tartalomszolgáltatások, sem az értékesítési (e-commerce) vagy e-szolgáltatási céllal üzemeltetett weboldalak, illetve a corporate és márkainformációs portálok, kiadványok sem. A márkamédia leggyakoribb márkakommunikációs célja a relevanciaépítés és bevonódás-ösztönzés, de találunk példát márkaimidzs, lojalitás-ösztönzés vagy akár kipróbálás-ösztönzés (promóció), sőt fogyasztói ajánlás támogatására, befolyásolására létrehozott márkamédiára is.
A saját média fő jellemzője, hogy a vállalat számára teljes kontrolt biztosít, ezért márkamédia platformja nem lehet harmadik fél által biztosított, ún. leased (kölcsönvett) média. Tehát a közösségi médiacsatornákban publikált tartalmak (közösségi hálózatok, videó- és képmegosztók, blogszolgáltatások, chat-alkalmazások stb.) nem minősülnek saját médiának, azon belül márkamédiának." - Neo Interactive
Rendszeresen kiküldött hírlevelek.
Olyan social média megoldások, amelyek egy hosszabbtávú partnerségre épülnek.
Több csatornán futó marketing kampányok és megoldások.
C) FŐKATEGÓRIA - TARTALOM ALAPÚ, KAMPÁNYSZEMLÉLETŰ AKTIVITÁSOK
Ide a tartalomalapú egyszeri/kampányszemléletű aktivitások nevezhetők eszközök szerinti bontásban.
Blockchain-alapú kampányok (pl. NFT-alapú márkahűség programok, tokenizált tartalmak, decentralizált közösségi platformokon futó kampányok). Tartalomgenerálásra vagy személyre szabásra AI-t használó kampányok, (pl. AI által készített egyedi videók, chatbotokkal történő élményalapú storytelling, prediktív ajánlórendszerek, stb.) Interaktív kampányok, amelyek nem valósulhattak volna meg a klasszikus web 2.0-s környezetben (pl. metaverzumban futó márkakampányok, XR/AR élmények Web3 platformokon keresztül).
Olyan hírlevél, ami egy kampányra szeretné felhívni a figyelmet.