A) FŐKATEGÓRIA - SZEKTOROK SZERINTI BONTÁS
Iparági szektorok szerinti bontásban zajlik, ezért az egyes kommunikációs csatornákon futott (például nyomtatott lap, weboldal és mobilapplikáció) tartalommarketing aktivitások csatornánként is nevezhetők. Ebbe a kategóriába az integrált, hosszútávú, stratégiai megközelítésű tartalommarketing megoldásokat várjuk.

1. Autó, gépjármű
2. Államigazgatás
3. B2B kommunikációs megoldások
4. Egyesületek, szervezetek
5. Energiaszektor
6. FMCG termékek
7. Gyógyszerek és gyógyászati készítmények
8. Ipar, építőipar
9. IT/Telekommunikáció
10. Környezetvédelem
11. Közlekedés
12. Lifestyle / beauty / lakberendezés
13. Művészet, szórakozás
14. Oktatás, egészségügy
15. Pénzügyi szolgáltatások
16. Sport, rekreáció
17. Szórakoztató elektronikai eszközök
18. Vendéglátás, turizmus
19. Egyéb tartós fogyasztási cikkek
20. Társadalmi célú tartalommarketing aktivitás

  B) FŐKATEGÓRIA - ESZKÖZÖK ÉS CSATORNÁK SZERINTI BONTÁS
Ide az alkalmazott eszközök és csatornák (pl. médiatípus) szerinti bontásban lehet nevezni a hosszútávú tartalommarketing megoldásokat, a többcsatornás, több eszközön, illetve médiatípusban futó kampányok nevezéseit értelemszerűen az integrált alkategóriába várjuk.

1. Vlog, márkacéllal született online videósorozat
2. Márkacéllal született blogok
3. Online márkamédia

A márkamédia olyan saját média, amit a vállalat márkaépítési céllal hoz létre. Nem tekinthetők tehát márkamédiának a kiadó vállalatok által működtetett tartalomszolgáltatások, sem az értékesítési (e-commerce) vagy e-szolgáltatási céllal üzemeltetett weboldalak, illetve a corporate és márkainformációs portálok, kiadványok sem. A márkamédia leggyakoribb márkakommunikációs célja a relevanciaépítés és bevonódás-ösztönzés, de találunk példát márkaimidzs, lojalitás-ösztönzés vagy akár kipróbálás-ösztönzés (promóció), sőt fogyasztói ajánlás támogatására, befolyásolására létrehozott márkamédiára is.

A saját média fő jellemzője, hogy a vállalat számára teljes kontrolt biztosít, ezért márkamédia platformja nem lehet harmadik fél által biztosított, ún. leased (kölcsönvett) média. Tehát a közösségi médiacsatornákban publikált tartalmak (közösségi hálózatok, videó- és képmegosztók, blogszolgáltatások, chat-alkalmazások stb.) nem minősülnek saját médiának, azon belül márkamédiának." - Neo Interactive

 

4. Hírlevél (hosszútávú)

Rendszeresen kiküldött hírlevelek.

5. Márkacéllal született közösségi média tartalmak hosszú távú stratégia mentén

Olyan social média megoldások, amelyek egy hosszabbtávú partnerségre épülnek. 

6. Márkacéllal született tévéműsorok
7. Márkacéllal született rádióműsorok és podcastek
8. B2B márkamagazinok
9. Belső kommunikációs márkamagazinok
10. Fogyasztói márkamagazinok
11. Egyéb tartalommarketing megoldások
12. Integrált tartalommarketing kampányok és megoldások

Több csatornán futó marketing kampányok és megoldások.

  C) FŐKATEGÓRIA - TARTALOM ALAPÚ, KAMPÁNYSZEMLÉLETŰ AKTIVITÁSOK
Ide a tartalomalapú egyszeri/kampányszemléletű aktivitások nevezhetők eszközök szerinti bontásban.

1. Natív hirdetések, branded content
2. Infografika
3. Whitepaper/ebook
4. Interaktív tartalom, AR/VR
5. WEB-3 (blockchain alapú megoldások, AI)

Blockchain-alapú kampányok (pl. NFT-alapú márkahűség programok, tokenizált tartalmak, decentralizált közösségi platformokon futó kampányok). Tartalomgenerálásra vagy személyre szabásra AI-t használó kampányok, (pl. AI által készített egyedi videók, chatbotokkal történő élményalapú storytelling, prediktív ajánlórendszerek, stb.) Interaktív kampányok, amelyek nem valósulhattak volna meg a klasszikus web 2.0-s környezetben (pl. metaverzumban futó márkakampányok, XR/AR élmények Web3 platformokon keresztül).
 

6. Videójáték márkacéllal
7. Alkalmazás márkacéllal
8. Szponzorrovat
9. Tartalomfókuszú élménymarketing (event) megoldások
10. Hírlevél (kampánycéllal)

Olyan hírlevél, ami egy kampányra szeretné felhívni a figyelmet.

11. Social média tartalmak (kampánycéllal)
12. Videó/videósorozat kampánycéllal (influencer videók is)
13. Podcast, rádióműsor kampánycéllal
14. Társadalmi problémát bemutató kampány